Australia: here I come! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Natasja Jonge - WaarBenJij.nu Australia: here I come! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Natasja Jonge - WaarBenJij.nu

Australia: here I come!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

17 Februari 2017 | Hong Kong, Hong Kong

Hehe, daar is eindelijk m'n eerste verslag. Het is gelijk een flinke lap tekst, dus dan hebben jullie even wat te lezen ;):

7 februari - Vertrek
Eindelijk het is zo ver, het grote avontuur is begonnen! Na alles te hebben voorbereid is de dag aangebroken, ik ga nu echt weg.... Om half 8 vertrokken we vanaf huis, nadat ik met veel verdriet, veel kussen en knuffels mijn allerliefste vriendje gedag moest zeggen. Wat ga ik jou missen lieve schat!

2,5 uur om naar Schiphol te komen moest genoeg zijn leek ons, maar de het verkeer zat niet echt mee.. Vanwege een paar flinke files was ik bang dat ik te laat zou zijn, maar gelukkig.. Stipt om 10 uur stond ik bij balie 24 in vertrekhal 3. Er stond al een grote groep met Backpackers op de verzamelplaats. Het was leuk om weer wat mensen te zien die ik tijdens het etentje op 27 januari al had ontmoet. Met een backpack van 13,5 kilo op m'n rug liep ik, na een welkomstwoordje van Australian Backpackers, met uiteindelijk een groep van 21 man richting in incheckbalie. Daar verliep alles soepeltjes. Hierna nog even wat gedronken en daarna afscheid genomen van paps, mams en Maris. Eenmaal in het vliegtuig was er geen weg meer terug en kon de reis via Hong Kong naar Sydney beginnen!

8 februari - Hong Kong
Na een vlucht van 11 uur kwamen we aan in Hong Kong, het was daar toen 7:00 uur. Het was een prima vlucht, met onbeperkt eten, drinken en films. Ik sliep makkelijk in het vliegtuig, dus de tijd vloog voorbij. Bij aankomst op het vliegveld gingen we met een busje naar het Lee Garden Guesthouse, hier was een kamer voor ons gereserveerd. Met een minilift waar 12 Chinezen inpasten, maar wij Hollanders met de helft gingen we naar de 8ste verdieping. Na een kort dutje en een douche gingen we met een aantal mensen van de groep bij een lokaal restaurant eten, ik nam veilig noodles met kip. Nou die douche was ook nog wat... nu heb ik eindelijk een beeld bij de badkamer van 1 bij 1 m van Ronald Goedemondt. Maargoed, schoon is schoon.

Nu we er toch zijn: Hong Kong maar even verkennen. We kregen het perfecte idee om naar 'the Peak' te gaan. Dit is een uitzichtpunt op een berg, zodat je over heel Hong Kong kan kijken. Met de Ferry gingen we naar de andere kant van de stad, waarna we nog een flink stuk hebben gewandeld. Eindelijk zagen we het bordje vanaf waar de kabelbaan zou vertrekken. Heel enthousiast liepen we ernaartoe, maar helaas waren er nog 5.000 andere Chinezen die hetzelfde idee hadden als ons... Dat ging niet meer door dus. Op de terugweg gingen we via het Hong Kong Park, een hele mooie route, met een mini uitkijkpost met 105 traptreden, waarbij werd gewaarschuwd voor 'strenuous physical effort'. Zozan en ik twijfelen natuurlijk ontzettend of wij dit wel aankonden, maar het is ons toch gelukt (haha!) daarna kwamen we nog langs een hele grote kermis, waar wij hoopten nog een ritje in de booster te kunnen maken. Dit was helaas boven budget.. Dan maar terug richting het hostel en onszelf trakteren op.. SUSHI! My favoriete! we zijn naar een supergaaf restaurant geweest met een lopende band om de bar heen. Je kon de gerechten die je wilde van de lopende band afpakken en de prijs hing af van de kleur van het bordje. Ondanks dat ik maar een mini stukje van Hong Kong heb gezien was het wel een beetje zoals ik dacht, natuurlijk mega veel hoge gebouwen (vaak half af), overal uithangborden, heeeeel veel mensen en veel lichtjes. Om 21:00 uur werden we weer opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Daar begon de volgende vlucht van 9 uur.

  • 17 Februari 2017 - 14:49

    Anja:

    Hai Natasja.....
    Leuk om je eerste dagen ginter te horen,zag bij je vader op facebook al hele leuke foto´s voorbij komen,je heb het best wel naar je zin denk ik zo maar!!!!!
    Wacht met spanning je volgende verhaal af!!!!

    Dikke kus Anja
    XXX

  • 17 Februari 2017 - 15:08

    Paapa:

    Leuk, ga vooral door met schrijven.

  • 17 Februari 2017 - 15:19

    Tim:

    Hee nichtje!

    Heel leuk om te lezen wat je meemaakt daar!
    Ik hoop dat je het enorm naar je zin hebt.
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen!

    Xxx
    Tim

  • 17 Februari 2017 - 18:35

    Mariska :

    Hey Natas,

    Erg leuk geschreven. Ben benieuwd naar je verdere avondturen als je in Melbourne aangekomen bent :) Geniet lekker van het mooie weer daar.

    Groetjes Mariska

  • 18 Februari 2017 - 21:27

    Lydia:

    Het schrijven zit je in het bloed, krek je opa. Leuk om te lezen dat je erg geniet

  • 26 Februari 2017 - 19:02

    Opa En Oma Piet En Riet:

    Natasja, Wij zijn vanaf vandaag, 26 Febr. pas verbonden met "waarbenjijnu" Wij konden het zelf niet installeren, maar ome Mario heeft het voor ons gedaan. ( Heel fijn als je lieve kinderen hebt hoor.) Wij hebben het verslag gelezen en geloven, dat je echt geniet. Een mooi land , lekker weer en hele mooie belevenissen. Geniet verder van de mooie reis, maar pas goed op jezelf. Opa en Oma houden van je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Natasja

Actief sinds 07 Feb. 2017
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 6863

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

07 Februari 2017 - 31 Augustus 2017

My adventure Down Under

Landen bezocht: